Un studiu recent realizat de Ofcom marchează o schimbare semnificativă în modul în care oamenii se informează. Pentru prima dată din anii 1960, site-urile și aplicațiile online au devenit mai populare decât știrile difuzate la TV și radio, o schimbare generațională ce reflectă tranziția către sursele digitale de informații.
Potrivit raportului, 71% dintre adulți din Regatul Unit își obțin știrile online, comparativ cu 70% care încă preferă televiziunea. De asemenea, peste jumătate dintre persoanele în vârstă de peste 55 de ani (54%) caută acum știri online, în ciuda percepției generale că acest grup este mai atașat de sursele tradiționale de informare.
„Televiziunea a dominat obiceiurile de știri încă din anii ’60 și continuă să se bucure de o mare încredere”, a declarat Yih-Choung Teh, director de strategie și cercetare în cadrul Ofcom. „Totuși, suntem martorii unei schimbări spre știrile online, care, deși accesibile, sunt privite uneori ca fiind mai puțin fiabile”.
Chiar dacă televiziunea rămâne considerată demnă de încredere de 69% dintre respondenți, numai 53% dintre aceștia au aceeași opinie despre sursele online. În ciuda acestor preocupări, tinerii și chiar generațiile mai în vârstă își îndreaptă din ce în ce mai mult atenția către platforme precum Facebook, YouTube și Instagram pentru a accesa știrile, utilizarea acestor platforme crescând la 52% în 2024.
Pentru a răspunde acestor schimbări, Ofcom a lansat o revizuire a serviciilor publice media, în două faze, pentru a analiza modul în care radiodifuziunea publică poate susține mai eficient democrația și dezbaterea publică în era digitală.
Această schimbare marchează o nouă eră în peisajul mediatic, subliniind adaptarea necesară a serviciilor publice de radiodifuziune la noile realități digitale.