Apple, gigantul tehnologic din Cupertino, California, intenționează să revoluționeze din nou piața smartphone-urilor prin lansarea unui iPhone pliabil în 2026, marcând astfel cea mai semnificativă schimbare de design pentru cel mai popular produs al său. Această mișcare este văzută ca o încercare de a imita succesul Samsung Electronics, care a deschis drumul în segmentul telefoanelor pliabile încă din 2019, cu scopul de a atrage noi clienți printr-o reîmprospătare majoră a designului hardware, relatează Reuters.
Potrivit unor surse citate de The Information, Apple a avansat în dezvoltarea acestui proiect și a început deja să colaboreze cu furnizorii din Asia pentru a obține componentele necesare pentru noul dispozitiv, cunoscut intern sub numele de cod V68. Se așteaptă ca noul iPhone pliabil să fie echipat cu funcții avansate de inteligență artificială, menite să relanseze cererea pentru produsele Apple, care se confruntă cu o concurență puternică din partea Honor și Huawei în China, precum și Samsung la nivel global.
În timp ce Samsung și-a prezentat cele mai recente modele de smartphone-uri pliabile la începutul lunii iulie, făcându-le mai subțiri și mai scumpe, cu noi funcții AI, Apple se pregătește să aducă o inovație similară, dar cu un accent pe calitate și experiența utilizatorului. În plus, Apple intenționează să aducă un upgrade semnificativ camerei pentru cel puțin un model de iPhone, permițând utilizatorilor să controleze dimensiunea diafragmei printr-un sistem mecanic, oferind astfel posibilitatea de a crea efecte de adâncime a câmpului.
Piața globală a smartphone-urilor pliabile a înregistrat o creștere de 49% în primul trimestru al anului, comparativ cu anul anterior, marcând cea mai mare rată de creștere din ultimele șase trimestre, conform unui raport publicat de Counterpoint Research în mai. În acest context, Huawei a reușit pentru prima dată să depășească Samsung, ocupând primul loc pe piața globală.
Cu aceste noi dezvoltări, Apple își propune să rămână competitivă și să continue să inoveze, aducând pe piață produse care să răspundă nevoilor și așteptărilor utilizatorilor din întreaga lume.