Consumul zilnic de alimente procesate și riscurile pentru femei

Share

Femeile care consumă frecvent alimente ultraprocesate (UPF) au un risc crescut de a dezvolta boli autoimune, conform unui nou studiu. Cercetarea indică faptul că femeile cu o dietă bogată în aceste alimente au cu 56% mai multe șanse să dezvolte lupus, o boală autoimună caracterizată prin dureri articulare, erupții cutanate și oboseală.

Echilibrul Alimentar

Studiul a arătat că și consumul regulat de băuturi îndulcite artificial este asociat cu un risc crescut de 45% de a dezvolta această afecțiune. Realizat de cercetători de la Universitatea Harvard din SUA, studiul a concluzionat că nu există o legătură între obezitate și lupus.

UPF-urile, cum ar fi mâncărurile gata preparate, înghețata și unele alimente congelate, au fost anterior asociate cu boli grave precum cancerul, Alzheimer și bolile de inimă. Lupusul eritematos este o afecțiune cronică în care sistemul imunitar atacă în mod greșit țesuturile sănătoase din organism. În Regatul Unit, aproximativ una din 1.000 de persoane suferă de lupus, iar 90% dintre acestea sunt femei.

Atenție la lupus

Deși cauzele lupusului nu sunt complet cunoscute, acesta a fost asociat cu infecții virale, anumite medicamente, expunerea la soare și menopauza. Totuși, studiul de la Harvard sugerează o posibilă legătură între consumul de alimente ce conțin coloranți artificiali, îndulcitori și conservanți și dezvoltarea lupusului.

„Alimentele ultraprocesate pot fi unul dintre factorii de risc pentru lupus, dar este probabil să existe și alți factori mai importanți,” a explicat un cercetător citat de Daily Mirror. „Persoanele cu un consum ridicat de grăsimi și zahăr sunt deja mai puțin sănătoase și ar putea avea mai multe afecțiuni, ceea ce poate explica de ce acest grup de femei dezvoltă lupus.”

Share

Suntem disponibili pe mai multe platforme sociale. Alătură-te și citește-ne fără publicitate:

Ultimele știri ...

Cerealele Ucrainei ar putea ajunge cu trenul prin Republica Moldova la Constanța. Kievul cere tarife reduse la jumătate

Ucraina analizează o nouă rută pentru exportul cerealelor către Portul Constanța, prin Republica Moldova, în contextul intensificării atacurilor rusești asupra infrastructurii portuare și navelor din regiunea Odesa. Kievul a solicitat Chișinăului reducerea cu 50% a tarifelor feroviare pentru transportul de marfă, iar noul coridor ar putea permite tranzitarea a până la 4,5 milioane de tone

Ai pierdut buletinul sau pașaportul? Actele pot fi declarate „pierdute” sau „furate” direct online

Pierderea sau furtul cărții de identitate, al pașaportului ori al buletinului de identitate poate fi declarat acum online, fără ca cetățenii să se deplaseze la ghișeele Agenției Servicii Publice (ASP). Pentru utilizarea serviciului este necesară o semnătură electronică activă. Serviciul este disponibil prin platforma EVO sau prin aplicația mobilă EVO, unde utilizatorii trebuie să caute

Mașinile chinezești din Rusia se strică pe bandă rulantă: benzina „Euro-2” le distruge motoarele

Proprietarii unor automobile chinezești din Rusia, inclusiv Haval, Chery, Geely, Changan, Exeed, Omoda și Jetour, își duc tot mai frecvent mașinile în service din cauza unor defecțiuni ale motoarelor și sistemelor de alimentare cu combustibil. Potrivit canalului Mash, problemele sunt asociate cu utilizarea benzinei de joasă calitate, după ce autoritățile ruse au permis temporar producția

Rusia acuză România că livrează ajutor militar Ucrainei prin portul Giurgiulești: „Este deja implicată direct”

Rusia acuză România că oferă Ucrainei sprijin militar și logistic direct și susține că portul Giurgiulești din Republica Moldova ar fi devenit un punct important de tranzit pentru mărfuri destinate inclusiv Forțelor Armate ale Ucrainei. Afirmațiile au fost făcute de Iuri Pilipson, directorul celui de-al Doilea Departament European al Ministerului rus de Externe, într-un interviu

Știri zi de zi.

Drepturi rezervate © 2022

Share