Un nou proiect de lege propus pentru modificarea și completarea Legii privind protecția consumatorilor ar putea oferi consumatorilor dreptul de a refuza plata pentru bunurile sau serviciile achiziționate în cazul în care vânzătorii sau prestatorii de servicii nu emit sau nu înmânează bonul de casă, fie pe suport de hârtie, fie în formă electronică, informează BIZLAW.
Conform proiectului, toți comercianții și prestatorii de servicii vor fi obligați să afișeze vizibil un anunț prin care consumatorii sunt informați că au dreptul să solicite bonul de casă. În cazul în care solicitarea este refuzată, consumatorii vor putea beneficia de bunuri sau servicii fără a plăti contravaloarea acestora.
Inspectoratul de Stat pentru Supravegherea Produselor Nealimentare și Protecția Consumatorilor va stabili formatul și structura unificate ale panoului informativ, iar acestea vor fi disponibile pe pagina web oficială a instituției. Comercianții care nu vor afișa acest anunț riscă amenzi de până la 3.000 de lei.
De asemenea, proiectul de lege stipulează că vânzătorii sunt obligați să emită bonul de casă sau un alt document fiscal pe suport de hârtie și/sau în formă electronică. Bonul electronic poate fi transmis prin SMS, e-mail sau printr-un sistem electronic de management, conform unui regulament aprobat de Guvern.
Această inițiativă legislativă vine în întâmpinarea nevoii de a proteja drepturile consumatorilor și de a asigura transparența în tranzacțiile comerciale.