Postul american CNN a anunțat joi că va reduce aproximativ 200 de posturi în televiziune, ca răspuns la scăderea audienței, însă în paralel intenționează să angajeze circa 200 de persoane pentru activități digitale, informează agenția EFE.
Într-un context în care CNN este devansat în audiențe de concurenți precum MSNBC și Fox News, postul își îndreaptă atenția către mediul digital, unde însă performanțele sunt departe de a fi ideale. Potrivit companiei de analiză Comscore, CNN a înregistrat în decembrie 2024 cea mai slabă audiență online din ultimii doi ani, cu doar 90,5 milioane de utilizatori unici.
Directorul general al CNN, Mark Thompson, a subliniat că viitorul rețelei depinde de succesul său în atragerea publicului pe platformele digitale. „Dacă nu creștem cu adevărat și convingător audiențele pe noile platforme, perspectivele noastre de viitor nu vor fi bune”, a declarat el pentru New York Times.
Strategia digitală a CNN beneficiază de o investiție semnificativă, în valoare de 70 de milioane de dolari, din partea companiei-mamă Warner Bros. Discovery. Acești bani vor fi utilizați pentru recrutarea unor experți în date, ingineri de produs și alte roluri specializate. Aproximativ jumătate dintre noile angajări vor fi realizate în primele luni ale anului 2025.
În fața unei competiții acerbe și a schimbărilor în obiceiurile de consum media, CNN încearcă să redevină „o modalitate indispensabilă prin care milioane de persoane își obțin știrile”, după cum a afirmat Thompson, reafirmând misiunea istorică a postului.