Postul american CNN, care de ani buni se confruntă cu criza prin care trec toate televiziunile tradiționale din cauza apariției streamingului, a anunțat miercuri noi disponibilizări și un accent sporit pe televiziunea digitală și inteligența artificială, relatează agenția de presă EFE.
Mark Thompson, directorul executiv numit anul trecut cu misiunea de a relansa și moderniza acest post fondat în urmă cu 44 de ani, a precizat într-o notă internă, publicată ulterior pe website-ul postului, că vor fi concediați 100 de angajați, adică 3% din personalul postului.
El a vorbit anterior de mai multe ori despre necesitatea unor „măsuri dramatice” pentru reorientarea postului către lumea digitală, în contextul pierderii continue a audienței posturilor tradiționale de televiziune în favoarea platformelor de streaming și a conținuturilor digitale.
Pentru a răspunde acestei provocări, Thompson a anunțat un nou tip de abonament exclusiv digital (separat de televiziunea prin cablu), cu care speră să crească veniturile postului cu circa un miliard de dolari și care va fi lansat la sfârșitul acestui an. Deși nu a oferit mai multe detalii, el a menționat că respectivul abonament va include „produse care furnizează știri esențiale, analize și context, în formate noi și experiențe captivante”.Acelaşi director executiv nu a detaliat nici ce presupune accentul sporit pe inteligenţa artificială şi s-a limitat să descrie această abordare drept „un impuls strategic pentru a determina cel mai bun mod de a profita de această nouă tehnologie astfel încât să fie utilă audienţei noastre” şi pentru a ajuta la producerea conţinutului „în mod responsabil”.
Ultimul „succes” al CNN a fost atunci când republicanul Donald Trump şi democratul Joe Biden, cei doi principali competitori la preşedinţia SUA, au convenit să ţină o dezbatere electorală în studiourile acestui post. Această dezbatere a fost retransmisă de toate posturile TV generaliste şi a avut o audienţă de circa 50 de milioane de persoane, dintre care însă numai 9,5% au vizionat-o direct pe CNN.